måndag 24 maj 2010

Bra dag!

Jag gillar idag.

För det första är det sol. Inte jättevarmt, snarare en fräsch känsla i luften, men sol.

För det andra har jag gått ner 2,5 kilo (!) sen invägningen på VK förra veckan. Okej, kan ju ha att göra med att jag hade pms när jag vägde in... Men ändå! Bara hälften kvar på första delmålet! Känns som om jag kanske hinner med det innan midsommar, som det var tänkt! :)

För det tredje har jag just bestämt mig. Bestämt mig för att ge jobbet ett halvår till och sen fundera igen. För det vete fasen om det blir så mycket bättre. Jag jobbar halvt ihjäl mig som det är nu och det känns inte som om jag får så jättemycket för det. Så jag håller ögonen öppna och har lovat mig själv att om jag ser något intressant så ska jag söka.

Idag är en bra dag.

7 kommentarer:

Anna sa...

Jobba halvt ihjäl sig är så fruktansvärt trist så det finns inte, jag ska nog söka den där utbildningen bara för att. Trots hemska brev och intervjuer. Sista ansöka är inte förrän i nov dock så jag har ett tag på mig att fila på den. Glömde tacka dig innan för att du alltid är så peppande och snäll i dina kommentarer! Kram

Antoinette sa...

Gör det! Hör av dig om du vill ha hjälp, jag är rätt bra på såna där brev och grejer! :)
Du, det gör jag så gärna. :)
Kram!

Anonym sa...

Härligt! =o)

Anna sa...

Jag tar gärna emot hjälp med det! Hörde att Maria gillade sånt med så om vi träffs något framöver kanske det finns lite tid för att spåna ihop något bra? Lättare om man kan sitta tillsammans tänker jag. Ska försöka ta mig till Sthlm på min semester bara för att träffa er bloggpolare är planen.

Antoinette sa...

Låter strålande! Jag är typ hemma hela sommaren! När har du semester?

Anna sa...

21/6-18/7 så nu är det inte såå länge kvar. Jag längtar ihjäl mig!

Antoinette sa...

härligt, precis de veckorna är jag ledig också! :)