onsdag 3 mars 2010

Irritation

Avskrivning.
Eller vad man ska kalla det.
Jag är lite irriterad och det bästa sättet att få det ur sig är att skriva. Så funkar jag.

Det gäller en vän till mig. En mycket kompetent, duktig och kreativ kvinna, bra på så många olika sätt. Men hon har så svårt att ta idéer om de inte kommer från henne själv. Eller kanske snarare om de kommer från mig? Hon och jag är extremt olika, jag vet inte om det är det. Att hon därför förutsätter att idéer som kommer från mig inte passar henne.
Det stör mig. Jag brukar kunna ignorera det, men idag, och jag vet inte om det är för att det är pms på gång eller om jag helt enkelt tycker att min idé är jäkligt bra, så stör det mig.
Det värsta (eller vad man ska säga) är att hon inte sågar idén direkt. Hon tar emot den, säger att vi ska prova, men gör det på ett sätt som visar att hon mer eller mindre ratat den från början.
Dessutom är hon grymt bra på att snacka ner folk, så att ta en konfrontation, det orkar jag bara inte.
Så, nu har jag fått ur mig det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är tur man har bloggen när man behöver skriva av sig lite!

Kram

Maria sa...

verkar vara en riktig energitjuv!

Antoinette sa...

Dixie: visst är det!
Maria: Ja ibland så.. Men ofta ger hon väldigt mycket också! Vi är inte nära vänner dock, så därför känner jag inte att det är nåt jag måste göra nåt åt.. :)