torsdag 11 mars 2010

bara ett glas vin en torsdag

Jag dricker vin på en vardag igen. Ett glas, eller ett och ett halvt blir det nog.
Börjar jag bli en vardagsalkis, månntro?
Nä, jag tror inte det. Man ska nog dricka mer än ett glas vin, en vardag, varannan vecka då.
Men det är farligt gott och farligt skönt att bli sådär lite halvlummig. Jag blir ju gärna det när jag dricker på vardagarna. Det är som om kroppen vet att det inte är helg och därför är lite extra påverkbar.
Bara en dag kvar nu. Sen är det helg. Jag har hela helgen uppbokad, utom lördag kväll. Känns sådär just nu, men jag vet att det blir trevligt när det är dags.

4 kommentarer:

Pari sa...

Hjärtat du är ingen alkis...än ;)
Nu har jag också flyttat till blogger, tröttnade på AB och folket därinne.

Hoppas du får en trevlig helg!
Pöss

Antoinette sa...

Haha, jag tänkte skriva så; ...än! :D
Aftonbladet är passé, dear. Ska kolla in dej här på blogger.
Puss o kram!

Anonym sa...

Nej då... NJUUUUUT bara.. =)

Antoinette sa...

Det gjorde jag! Och kommer göra igen.. ;)