söndag 19 juli 2015

Resfeber och planer

Nu har jag nästan packat allt. Bara necessären kvar, samt handbagaget. Jag har köpt flygbussbiljett och jag har bokat taxi. Checkat in online och lyckats ladda ner app för mobilt boarding pass, eftersom det blev lite panik här när bläcket tog slut i skrivaren. Jag har ganska exakt så det räcker till taxin imorrn, samt en blygsam summa euro i plånboken, så jag kan köpa lite basvaror när jag kommer fram. Skamligt pank, är vad jag är. Så går det när man bara får en halv lön. Dock får jag bra lön på fredag och moderskapet ställer upp som bank fram tills dess. Hon kommer dock inte åt att sätta in förrän imorrn kväll.
Jag ska börja om med massa saker till hösten. Nystarta, bland annat min ekonomiska situation. Köpstopp hela hösten, med ett kort avbrott för Vegas. Fast inte ens där ska jag okynnesshoppa. Hotell, mat och BH:ar, that's it. Här ska rensas upp i ekonomiträsket och sparas. Krediter ska avslutas och det ska bli ordning på torpet.
För övrigt ska jag lägga mig i tid, alltså börja läggningsrutinerna kl 22 för att somna senast 23, träna kondition två gånger i veckan, yoga två gånger och styrka två gånger.
Jag ska bli tråkig, stark och rik.

Inga kommentarer: