fredag 24 juli 2015

Nytt och fräscht

Nyduschad, nyskrubbad och fräsch, i alla fall i de fem närmaste minuterna, sitter jag nu på terassen igen.
Vi har haft en slapp dag idag. Sovit länge. Gått på marknaden. Undvikit solen, huden måste få vila lite. Den är ju inte riktigt van vid de här starka strålarna. Suttit på terassen och läst, varit och handlat vin. Ikväll ska vi träffa T&P's Yngling för middag.
Jag längtar inte hem, men jag längtar efter att kunna träna utan att det rinner fem liter svett i pölar runt mig. Jag längtar efter att ta tag i semestermagen, som blivit alldeles för dallrig av glass och vin och jag längtar efter att ta tag i annat också. Som ekonomin, som att rensa upp hemma. Få ordning på mig själv, innan allt drar igång.

Men vi har en kväll och en hel dag kvar här i värmen och det tänker jag njuta av här och nu.

Inga kommentarer: