tisdag 28 juli 2015

På G igen

Så skönt, idag mår jag mycket bättre. Visserligen har jag slappat bort den här dagen också, men skitsamma. Är det semester så är det och det är ju inte som att det plingar hela tiden i telefonen med förslag på roliga aktiviteter.
Igår kväll var jag i alla fall hemma hos min frisör och hans man på middag. Väldigt trevligt, väldigt gott och oj, vad fint de hade det hemma! Nu är ju min frisörs man inredningsarkitekt, så det vore väl konstigt annars. Vi hade samma tänk om att blanda gammalt och nytt, vilket kändes bra.

Strax drar jag till gymmet för en timmes yoga. Vi startar mjukt, med andra ord, men vi startar i alla fall! Nyss var jag och handlade massa nyttiga grejer, min kyl var ju helt tom efter bortavaron. Nu är den laddad med smoothiegrejer, kycklingfärs, kvarg, ägg, morötter och diverse annat. En liten vattenmelon och en bunke körsbär köpte jag också, för att hålla mitt sockerbegär stången. Nu är det ju slut på allt det vita, synliga sockret. Glutenfritt fortsätter jag också med, för jag mår bra av det. Dessutom blir det nog 5:2 igen, from nästa vecka, plus kaloriräkning de andra dagarna.
10 veckor till Vegas, nu kör vi!

Inga kommentarer: