söndag 2 mars 2014

söndag förmiddag 12:38

Jag sover inte på nätterna nu. Somnar, men vaknar hostandes med svullen hals och täppt näsa och har svårt att somna om. Det gör ont i halsen, skit som sitter fast och som retar hostreflexerna, men som vägrar släppa taget. Tack gode gud, eller nån annan, för ljudböcker.
Vaknar på morgonen med huvudvärk och en massa slem, det där som satt fast förut, som vill upp. Sätter mig vid datorn med en kaffe, tv:n på i bakgrunden och jag irriterar mig oproportionerligt mycket på Robert Aschberg, som uttalar konkurrens som det stavas.
Grannen där ovanpå har en säng som gnisslar och det gör den nu. Jag har full koll på grannarnas sexliv. Minst lika bra som på mitt eget, men det är ju å andra sidan inget att ha koll på för tillfället.

Och var är den där förbannade solen?

Inga kommentarer: