fredag 28 mars 2014

På andra sidan

Nu är jag på andra sidan. Fyra Nolla.
Igår var firande hela dagen lång på jobbet och goda hamburgare och bra konsert med vänner på kvällen. Plus en påbörjad familjefejd, men jag orkar inte ens dra det här just nu.
Ikväll är det fest på restaurang och jag har en skräckvision om hur jag sitter där helt själv och ingen kommer.
Märkligt det där. Men, jag har en back up, dejten lovade att jag fick ringa om det inträffade. Vi sågs i tisdags. Lite trevande puss när vi träffades, italienskt, vin och hångel i väntan på nattbussen. Han fick inte följa med hem, men han får nog det nån gång.
Den där parentesen krånglade till det. Den, och att jag hade nån slags märklig chattkonversation med M nu också, med insinuationer om jag vet inte vad. Så i ren självbevarelsedrift var jag tvungen att skriva det där om skräckvisionen och dejten. Jag vet, larvigt. Men nödvändigt. Jag har en lätt tvådagarsbaksmälla och är skör. Insåg just att jag firar min 40-årsdag och min bror kommer inte att vara med och det är jättefel.

Jag är i alla fall snygg i håret, då jag spenderat tre timmar och väldigt mycket pengar hos min frisör. Tur att han är värd det. Dessutom fick jag en inbjudan till grillmiddag i sommar, det gjorde mig glad.

Nej, dags att fixa till sig och dra. Få se om jag måste ringa back upen..

Inga kommentarer: