lördag 8 mars 2014

Snett

Min kropp måste vara helt sned inser jag, när jag står framför spegeln och tittar på mig själv naken. Jag har en stor spegel i hallen. Den går inte att gå förbi utan att kasta ett öga i, inte ens då när jag kommer direkt från sängen, utan kläder. Dessutom tänker jag att det är bra träning, acceptera sin kropp och allt det där. Det gör jag ju i och för sig inte, men just därför är det väl bra att titta.
I vilket fall, en av sakerna jag inte riktigt kan acceptera är mina lovehandles (aka valkar) i sidan/ryggen. Det märkliga är att jag nu mest har det på en sida. Nästan inte alls på den andra.
Sned. Dags att räta upp sig.

Idag skulle min bror ha fyllt 36 år. Det är otroligt snett att han inte är här och kan fira sin dag.
Ikväll tar jag en öl för dig.

Inga kommentarer: