onsdag 5 mars 2014

semlor vs vin 0-1

Fortfarande sjukt sugen på semlor. Stod med semmelbullar i ena handen och mandelmassa i den andra i affären, med en liten varelse på vardera axel. "Du är sjuk, det är synd om dig" sa den ena. "Klart du måste unna dig en semla" "Step away from the semmelingredienser!" sa den andra. "Du vill ju gå ner i vikt, eller hur?" "Äsch, VV är ju ok med det, du har ju full veckobonus nu!" övertalar den första. "Hrm, ursäkta, men var det inte nån som ville gå ut på fredag? Och som ville dricka vin? Och som ska ut och äta på lördag? Va?" kontrar den andra.
Den andra vann faktiskt. Bara en sån sak, ett steg i rätt riktning I guess.

Jag är riktigt opepp på jobbet just nu. Mycket att göra, men ingen tid att göra det på. Jag har ju liksom två tjänster, men inte direkt tid att utföra allt. Står ut denna termin, bestämmer jag mig för, men sen får det vara bra. Antingen nån annan lösning på mitt nuvarande jobb, eller ett nytt. Lite sugen på ett nytt just idag, stämningen är inte på topp, verkar det som. Folk är så.. Lättstötta. Tar saker personligt, som inte är personliga. Gnäller utan att göra nåt åt saker. Jag blir arg och provocerad av sånt.
Inte för att jag är bäst på nåt sätt, tvärtom. Jag känner mig som en stor bluff de allra flesta dagar. Massor av grejer som jag ligger efter med, glömmer bort, gör fel.. Men jag försöker i alla fall vara en sjysst arbetskamrat. Och jag vet att det finns saker jag är skitbra på.
Småstressande att vara sjuk också. Att inte vara på plats, bara gå här hemma och HOSTA. Nu känne rjag mig lite bättre, så då får jag ångest över det. Kanske borde gå till jobbet nu. Jag mår ju faktiskt bra flera timmar i sträck (ända tills jag gör nåt jobbigare än att sitta i soffan, då kroknar jag). Eller så är jag hemma och blir helt frisk (oj, revolutionerande tanke!)..

Idag ska jag kanske ta tag i det.

Inga kommentarer: