söndag 23 mars 2014

Inte noja

Jag jobbar stenhårt på att vara i nuet. Inte fara iväg, varken åt det ena eller det andra hållet. Inte dissa, inte hissa. Det ska erkännas att jag är rädd att hamna i sms-träsket igen. Bygga upp något via sms, som det blev i somras.
Hittills tror jag ändå att det går ganska bra. Jag nojar inte hälften så mycket, som då. Pratar inte lika mycket om det. Är kanske inte (ännu) lika hooked heller. Men jag ser fram emot att träffa honom. Imorrn kommer han hem, men då är jag upptagen, så det får vänta någon dag.

Och sen idag. Parantes. M kom hit. Det är hans födelsedag, men han ville inte göra något. Han har det lite tungt just nu, så vi bara chillade. Låg i soffan. Kramades lite. Och sen.. Jag tänkte hela tiden att jag borde säga Det här är nog ingen bra idé, men det var så skönt att ligga nära någon och jag tänkte att jag nog kunde hantera det och avstyra mer påtagliga inviter och sen förrådde min kropp mig totalt och jag bara Men det är nog inte så farligt. Så vi är på väg in till sängen, men just då petar han sig i ögat, och eftersom han precis gjort en ögonoperation så blir han jättenojig och det blir värsta turn offen. Så det blev inget. Lika bra det, inte för att det blir nåt drama mellan oss, men det är ändå lika bra. Det är ju fan att våra kroppar reagerar som de gör på varandra. I vanliga fall är vi inte så fysiska mot varann, kramas knappt, kanske just för att vi nånstans vet att vi har svårt att stoppa då. Slut parentes.

Fullspäckad vecka nu, men jag är ledig på fredag. Dagen efter 40, fast det är den dagen jag liksom drar ihop lite folk. Det kommer rätt många, runt 20 som ska äta och sen fler senare. Fast jag drömde inatt att jag satt där och ingen dök upp. Skräcken.

Inga kommentarer: