tisdag 4 mars 2014

saker som stör mig


  • Speakers som betonar ord fel i reklamer. "Lider du av en slemmighosta?" Det finns fler, men jag förtränger dem mellan varven.
  • Reklam överhuvudtaget, särskilt typ vitaproaktiv, där det låter som att de som pratar bara fått ett manus i handen: "Här, läs!" och sen hade man inte råd med en till tagning. Eller det där tvättmedlet, där skådisen klarar att säga ungefär tre ord i taget innan de måste klippa.
  • Folk som skriver slarvigt. Utelämnar bokstäver, stavar fel, oj vad det stör mig! Like a poke in my eye.
  • Att det är så sjukt mycket kalorier i semlor. Jag vill ha semlor. Nu. Men det går inte ihop med övrig plan.
  • Att jag blir så jäkla gnällig och stör mig på massa saker när jag är sjuk...



2 kommentarer:

Anna sa...

Jag stör mig något ofantligt på folk som inte kan stava. Försöker att låta bli men nej, jag blir otroligt irriterad.

Antoinette sa...

Hahaha! Skönt att jag inte är ensam.. ;)Jag stör mig iofs nästan mer på de som slarvar... Eller bara utelämnar bokstäver. Ja ist för jag, de ist för det...