lördag 1 juni 2013

jaha, men skål då!!!

Den fanns där redan i onsdags, retningen i halsen. Jag kände den, men det var så mycket annat som tog fokus. Ont i magen, överdosering av smärtstillande, sånt där.
Igår var den kvar, känslan av att ha fått en kallsup. Ni vet, när det liksom svider till när man sväljer, sådär så man helst låter bli. Jag kände mig febrig och eländig, men termometern vägrade visa några chockerande siffror, så jag tänkte att det nog bara var nån slags baksmälla från värktabletterna.

Men okej. När jag nu, på tredje dagen, fortfarande helst bara vill lägga mig ner och blunda, näsan rinner som en trasig kran och jag helst vill undvika att svälja om inte sväljandet innefattar varmt te eller whisky, så får jag väl inse att jag faktiskt är sjuk.
Och det är ju jättekul att vara sjuk när det är en av de finaste försommarkvällarna i år och dessutom fredag.


Tycker ingen annan synd om en får man väl göra det själv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dig så fort du kan! Typ tills i morgon för då ska solen komma tillbaka :) Kram M som i Maria

Antoinette sa...

Tack, jag försöker med varma bad och vila... Längtar efter solen!
Kram!!!