onsdag 12 juni 2013

bröllopsförberedelser

Om några veckor ska jag gå på bröllop. Det är en av mina äldsta vänner som gifter sig, äntligen, får man väl säga. De har varit ihop många år nu och har två barn tillsammans.
Naturligtvis ska jag sjunga på bröllopet. Det är ju liksom så det funkar. Två låtar ville de ha. En kan jag redan, den andra sitter jag och lyssnar in mig på just nu. Det är en fin låt, men ingen superspeciell i mina ögon och ändå. När jag börjar lyssna på texten ordentligt och verkligen tar in den, så börjar tårarna rinna. Hur jag ska kunna sjunga den här i kyrkan, till en av mina bästa vänner, är ett jäkla mysterium!
Jag är så sjukt blödig. Så glad för hans skull.
Dessutom kanske jag måste hålla tal sen. Hur ska detta gå? Och så har de inte ens några singelkillar åt mig på festen..

2 kommentarer:

Maria sa...

Jag har varit på några bröllopsfester och några festligare fira-jämt-fester och A L L T I D är jag den enda singeln! Vad är det med folk, det är sjukt tråkigt att gå på fest med bara par!

Antoinette sa...

Han har i alla fall vett att be om ursäkt för det och lova mig en helkväll på stan som kompensation.. ;)