tisdag 31 augusti 2010

Not crazy enough..

Jaha.

Jag var inte knäpp nog.

Fick ett brev idag, från psyk, där det stod att de kommit fram till att mina besvär inte var svåra nog. Att jag skulle kontakta vårdcentralen.

Jag blir så trött. Det var just det här jag var rädd för. Och jag vill inte. Orkar inte. Boka en ny tid hos en allmänläkare som ska sitta där och titta skeptiskt på mig och rekommendera mig att röra lite mer på mig, så känns det nog bättre.

Jag vet inte.

Antingen ringer jag vårdcentralen. Eller så försöker jag fixa det privat. Jag har lite kontakter, men det kostar ju 10 gånger mer.

Annars är det ganska bra.

7 kommentarer:

Anna sa...

Mäh, har du fått det rådet innan när du velat ha hjälp? Det var f-n det dummaste jag har hört, lever vi på 1800-talet då man trodde att friskluft botade saker och ting eller?
Hoppas det löser sig och du kan få den hjälp du behöver/vill ha!
Stor kram

Anonym sa...

VC är f-ing hopplöst!!!! De fattar inte. Ingen företagshälsovård att gå genom??

Jag vet precis vad de menar att du skall göra. Fick tipset att gå på yoga av VC en vecka innan min melt down på psykakuten- De fattar verkligen ingenting.

Anonym sa...

Nej fy fan... =( ... Det finns ju alltid en anledning till VARFÖR man söker hjälp ju. Varför ska man inte bli TRODD???

Tears and Pearls sa...

http://www.psychology.su.se/pub/jsp/polopoly.jsp?d=5218&a=18073

tror det är ungefär samma som här i gbg.....
KRAM

Anonym sa...

Det suger ju verkligen, det är ju liksom inte så att man vill dit för att det är så vansinnigt roligt. Vilka nötter :/

Amy Glaad sa...

Gumman, vad trist. Mitt råd är att ringa VC, och sen börja ta kontakter privat samtidigt. Så att du inte förlorar tid. Ta i lite extra när du snackar med dom på VC, så hoppas jag att de sköter sitt jobb. Annars be om en ny läkare som tar dina problem på allvar. Saknar dig gumman.

Antoinette sa...

Jaa hörni. Jag vet inte vad jag ska säga. Hur sjukt är inte det här? Man ska behöva må så dåligt att man vill ta livet av sig för att få hjälp?

Tack för era kommentarer och ert stöd. Ska väl fortsätta cirkusen, när jag orkar...

Kramar