torsdag 12 augusti 2010

bara lite allmänt babbel..

Och den är nästan borta! Inflammationen, alltså. Så enormt skönt, så skönt att jag tränade idag. Det var skönt fast inte. Jobbigt. Svettigt. Men skönt.
Nåt som inte är skönt är att jag är teknisk idiot. Jag får inte DVD:n att funka med digitalboxen. Jag får den inte ens att funka med tv:n längre. Bild får jag, men inget ljud. Tillbaka till att koppla ihop den med boxen. Det enda som står är att man ska in med en sladd i ett hål. Jag sätter in sladden i hålet, men inget händer. Varför?!?

Och så fegade jag idag. Eller var trött. Både och, kanske. Skulle gått på dejt, men.. nä. FEGIS! LATMASK!
Eller, nej, jag ska inte skälla på mig själv. Det kommer. Det gör det. Jag ska bara bli pigg först. Snart.
Nu när jag bestämt mig för att pausa så längtar jag så mycket. Tänk att inte ha nåt att göra. Jag minns inte ens när det var så senast. Inte ha nåt måste som hänger över mig. Leva ett vanligt liv, hänga med kompisar, träna, dejta..
Jag längtar, fast ändå inte. Jag vill ha kakan och äta den. Det går inte, inte just nu. Jo lite går det, kvartetten har jag ju kvar. Men svikarkänslan hänger kvar, det gör den. Den får väl göra det då, tills den tröttnar.
Nu gör armen lite ont igen. Stackaren.

7 kommentarer:

Maria sa...

Har du testat att dra ur sladdarna i några minuter, sen kan de fatta att de hör ihop när man sätter igång dem igen. Funkar ibland.

Amy Glaad sa...

Allting har sin tid, livet har sin gång...
En dag i taget, och skuldkänslorna är inte lika jobbiga när man vant sig vid sitt beslut.

Heart vs mind sa...

Omställningar tar alltid tid. Det gäller bara att inte ge upp när man inte får direkt resultat. Försök bara det bara lugnt så ska du se att det blir bättre snart.

Krya på dig!

Kram

Antoinette sa...

Maria: alla sladdar? För jag hade inte ens satt i dvdsladden i boxen förrän idag. Jag antar att det borde finnas nån kanal för dvd:n, men jag hittar ingen!!!
Glaad: visst är det så, sötnos. Blir jobbigt att berätta bara. Jag väntar nog ett tag.
HvsM: Ja det är väl så. Men jag är inte skapt för att vänta... :S

Kattis sa...

Skönt att det iallafall verkar gå åt rätt håll med armen/handleden. Den där svikarkänslan kan vara en envis rackare, men tids nog ska den nog den tröttna och släppa.

Maria sa...

Aha, gå in på source på fjärrkontrollen, bläddra tills du hittar dvd:n.

Maria sa...

Den bör ju vara igång då förstås... :)