torsdag 3 december 2009

Värsta slappardagen

Slappt slappt slappt.
Och skönt.
Jag sov till 11.30 idag. Det blev i och för sig sent igår, med genrepet, så det kanske inte är så konstigt. Sen är jag inte helt kry än, märker jag. Det var då en jäkla influensa att sitta i!

Genrepet gick som genrep ska och brukar. Rätt kasst, med andra ord. Så jag antar att det bådar gott inför lördagen. Bara min röst kommer tillbaka. Det blir ingefärsavkok och hunungsvatten nu fram till helgen.

Ikväll är det julbordspremiär. Julfest med jobbet. Inte personalfest, den var igår, utan med alla inblandade så att säga. Det är därför jag är ledig nu på dagen. Börjar jobba 16.30 och får väl hålla på till 22.30 skulle jag tro.

Måste prata med min chef också. Jag har ju tackat ja till jobbet jag blev erbjuden. De lade sig precis på min undre gräns vad gäller lönen och ärligt talat kan det vara svårt att få mer om jag inte vill jobba långt utanför stan. Dessutom verkar ledningen bra och seriös och de är väldigt intresserade av mina specialkunskaper.
Nu hoppas jag bara att gamla jobbet kan släppa mig den 15 januari, eller helst lite tidigare. De har ju rätt att hålla kvar mig, men hoppas de inte gör det!

Nu kaffe.

Inga kommentarer: