tisdag 22 december 2009

hemmajobb

Jag jobbar hemma idag. Fast jag vet inte om jag får så mycket gjort.
Disciplin, det är inte riktigt min grej.
Lite har jag fått gjort i alla fall, men det går segt. Det är ju så mycket roligare att kolla facebook, bloggen, göra om mina vänner till små elf's...

Det är därför jag ryggar lite inför att starta eget. För att jag vet att min disciplin är åt helskotta. Å andra sidan kanske det skulle vara lättare om jag fick göra nåt som jag verkligen tyckte var kul och dessutom behövde göra för att tjäna pengar.

Fast just nu spelar det ingen roll. Planerna finns kvar, men ligger på is. Nu ska jag satsa på mitt nya jobb.

Fast först ska jag ta mig igenom den här jobba hemma-dagen...

2 kommentarer:

Anna sa...

Jag har nog alldeles för dålig sjävdisciplin för att jobba hemma tror jag. Hur går det för dig nu när en del av dagen gått?

Antoinette sa...

Hmm, sådär..
Eller, jag har gjort en jullåtlista på Spotify, fixat hemsidan, tvättat...
Och just det, så har jag jobbat lite också... :)