måndag 21 december 2009

måndagsfunderingar

Vaknade badande i svett.
Jag gör ofta det nuförtiden. Trots att det inte direkt är varmt i min lägenhet, snarare tvärtom. Har en känsla av att det beror på medicinerna jag äter.

Jag tog i alla fall en varm dusch och fixade lite frukost. Ringde servicekillen så han kommer hit och tittar (luktar) på toaletten. Vore skönt att kunna göra något åt det.

Funderar på att köpa ett element om det ska fortsätta vara så kallt. Eller en värmefläkt. De är faktiskt inte så dyra. Men den måste vara tyst, det är viktigt.

Imorrn tänker jag jobba hemifrån, men idag är jag fortfarande sjuk. En promenad, för att sträcka på ryggen, blir det efter att servicekillen varit här. Lite disk och diverse hushållssysslor också. Måste ju byta lakan efter nattens svettningar...

Jag vill ha en ny säng. Tomten...?

4 kommentarer:

Maria sa...

Är elementen varma? Annars kanske du kan vinna på att tömma dem på luft?hälsningar från flygbussen!

Antoinette sa...

De är varma, men inte heta... Kanske ska ringa fixarkillen igen då. Gud vad trötta de ska bli på mig! :)
Ha en härlig resa hördu!
När kommer du hem? Är du ledig i mellandagarna? Vi kanske äntligen kan få till den där ölen... :D

Maria sa...

jag kommer hem 29/12 men är ledig tom 6/1, så det måste vi väl lyckas få till!

Lufta elementen gör man lätt själv! till mina element använder jag en sådan här: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=133037231

Antoinette sa...

Fasen vad du är händig, kvinna! :)
Jag jobbar 4,5, men annars är jag ledig.