onsdag 23 december 2009

Öppen fråga

Föräldrar.
Varför, VARFÖR, tar ni med er era barn ut och julshoppar dagen före julafton? Jag lovar, de tycker inte om det, jag tycker inte om det och jag tror faktiskt inte ni tycker om det egentligen heller.

Efter att jag tagit bort stygnen idag tog jag en sväng förbi jobbet och hälsade på. De satt och hade julbrunch, hur mysigt som helst. Jag fick en kryapådej-blomma och en kartong apelsintryffel. De jäklarna!
Sen drog jag upp till gallerian. Fantastiskt nog var det inte så mycket folk som jag varit rädd för, även om BR och akademibokhandeln var rätt trångbodda. Jag fick i alla fall tag i julklappar till barnen, fingerfärg och böcker, och dessutom en hel del julklappar till mig själv... En svart klänning på HM till exempel. men den kostade bara 199. Så jag köpte ett skärp med. Och leggings. Men det behövde jag. Och örhängen...

Nej, packa...

Inga kommentarer: