söndag 14 juni 2015

en behövlig dag

Sju och en halv kilometer sprang jag idag. Kanske fixar jag faktiskt den där milen om två veckor. Långsamt, men ändå.
Igår var det den varmaste dagen hittills i år och jag spenderade den i en bil. Eller okej, två timmar av dagen, men det var varmt. Så varmt att svetten rann och jag var tvungen att sätta upp håret för att överhuvudtaget stå ut. Men vad gör man inte för konsten?
Om det nu berodde på värmen, men vi var vansinnigt effektiva och spelade in alla scener under lördagen, vilket betydde att jag fick en ledig dag idag. Behövligt. Bara att få sova tills jag vaknade av mig själv.
Sen kom pappan hit och satte upp hyllor i köket med borrhammaren. Tyvärr var borren lite för bra, så nu har jag även två hål i sovrumsväggen. Antar att väggen däremellan var tunnare än vi trodde.

Nu väntar ännu en vecka, fylld till brädden av jobb, sång, träning och massa annat. Sen är det över. I alla fall jobbet. I alla fall det här jobbet.
Och det känns lite sorgligt.

Inga kommentarer: