söndag 8 juni 2014

trevliga dejter och lite sent ute

Ni vet när man träffar nån som bara är sådär trevlig. Kvällen går fort och många öl blir druckna. Samtalet flyter på, som att man känt varann ett bra tag, och det är precis just så, trevligt.
Så var det igår, på dejten.
Vi sågs ute, drack finöl. Pratade på om jobb, musik, allt möjligt. Hade roligt, skrattade. Sån skillnad mot förra dejten, där alla samtalsämnen dog efter tre meningar.
När vi skiljdes åt sa han att jag var söt, att det varit trevligt och att det vore kul att ses igen. Sen tror jag att han försökte ge mig en puss, men eftersom jag var lite överförfriskad (fem starköl, please!) och oförberedd blev det liksom en puss på pannan, typ.

Och det finns inte ett spår av attraktion från min sida.

Inte ett spår. Inte ett uns, inte en gnutta. Vafan, liksom. Jag känner inte ens att jag vill hångla med honom. Dricka öl, prata, skratta, musicera, absolut. Nånting annat.. Nej.
Naturligtvis har han hört av sig. Det visste jag ju. Det gör de, de där man inte är attraherade av.

Sen nu ikväll har jag varit på 50-årsfest, en helt lysande tillställning med massor av mat, musik och vänner. En snubbe var där också, en som jag känner sen innan och som jag var betuttad i för ca 14 år sen. Idag, not so much. Men plötsligt var han helt kram och hej, prata en massa, du måste komma på vårt rep, följ med till Usa i sommar, nu är det en lugn låt ska vi dansa.. Jag vet inte, men kunde inte det kommit då, för 14 år sen, när jag fortfarande tyckte det var en bra ide?

Hur som. Nu har jag ätit pastasallad och kladdkaka, som blev över från festen, så jag överlever natten. Ni vet att det man äter på natten, när man kommer hem efter att ha varit ute, inte räknas? Så är det. Noll kalorier.
Sweet dreams..

4 kommentarer:

Iamtheloveliest sa...

Men vad fasen då. Varför ska det alltid vara så?! Fast kul att det var trevligt iaf! Kram

Kattis sa...

Så typiskt att attraktionen inte finns när det andra stämmer. Härligt med bra fest! :)

Singelbloggaren sa...

Varje, varje gång samma sak... Åh vad synd!! Varför kan inte de där trevliga männen som faktiskt hör av sig och som man funkar så otroligt bra med även få ens puls att slå trumvirvel?! Men någon dag kommer det kanske hända!

Antoinette sa...

Jamen varför är det såhär? Vad har jag gjort i ett tidigare liv för att karma ska vara such a bitch?
Men ok, det var dejt 2. Statistiskt är det väl inte rimligt att det ska vara rätt, än...