torsdag 19 juni 2014

Hemmafru i vardande?

Jag börjar bli värsta hemmafruämnet. Har bakat mer än nånsin på sista tiden (vilket iofs innebär att jag bakat två rabarberkakor och två kladdkakor, jag vet inte hur många hemmafrupoäng det ger) och nu är det dags igen. Har nyss avslutat en silltårta till midsommarfirandet imorgon. Imorrn ger jag mig på lakritsbrownie med citronfromage och färska bär. Det blir alltså en repris av förra året, jag gjorde silltårta och dessert även då. Festens absoluta höjdpunkter matmässigt. Vi får hoppas att det blir samma sak i år, även om "festen" kanske är lite för mycket sagt. Jag, faderskapet och dennes fru.
Han med middagen ska fira midsommar i samma del av stan och naturligtvis bjöd han in till träff. "Ta med pappa och spela lite kubb" skrev han. Jag menade på att jag skulle tycka det var hyfsat märkligt att ta med pappa på första dejten. "Vadå dejt" skrev han. Ja, vadå..
Egentligen kanske jag borde åka förbi, bara för att gå emot allt som är jag, med vad jag tycker är obekvämt och jobbigt. Samtidigt vill jag kunna ta det lugnt imorrn, inte stressa runt utan kunna hänga med pappa i lugn och ro, fixa med maten, hinna springa en runda.. Ja, och så känner jag mig tjock och ful och mensig. Dumt nog. Måste sluta känna mig sån, det är inte så konstruktivt.

2 kommentarer:

Singelbloggaren sa...

Förbaskade pms. Att känna sig glad och fin och pepp under pms är ungefär lika görbart som att att cykla Vätternrundan baklänges. Det är bara att bita ihop och ta sig genom dagarna. :/

Antoinette sa...

PMS suger. Har ätit jätttenattljusolja ett tag och et har varit mycket bättre. Inte alls lika mycket grå-filt-över-livet-känsla som annars. Nu de senaste gångerna har det kommit tillbaka och jag har varit orolig att jag typ blivit immun... Tills jag insåg att kapslarna jag köpte senast, i usa, var ungefär hälften så stora som de jag köper här i Sverige. Well, bevis på att det funkar.. :)