torsdag 5 juni 2014

Igår och idag

Igår.
Releasefest. Trevligt, kul att träffa alla, men ständigt den där känslan "Du skulle varit här. Du skulle varit med!". Saknaden, så påtaglig.

Idag.
Däven känsla, trötthet i både kropp och sinne. Jobbar på hela dagen, inte så jobbigt som jag befarat, men inte helt lätt. Direkt efter jobbet iväg, två studenter att uppvakta. Inte på samma ställe.
Student 1; kusinbarn. Få träffa släkt, prata om massor, skratta, dricka champagne och ena kusinen vill ordna blinddejt. Jag sa ja. Kan inte vara värre än nätdejt och förhoppningsvis ordnar vi till det i samband med konsert i sommar. Vem vet. Han bor i annan stad, så vore det inte så typiskt om det var just han som fick mig att falla?
Student 2. Ingift kusin. Ryska tanter och farbröder, vin och tårta. Skjuts hem, slutligen, efter att studenten gett sig ut på galej i sommarnatten.

Snart, glida ner mellan svala lakan. Ensam.

Imorgon har jag dejt.

4 kommentarer:

Iamtheloveliest sa...

Lycka till på dejten!!!

Tina sa...

Lycka till med dejterna - jag tror 2014 är ditt år!

Singelbloggaren sa...

Jaaa, bra där!! Nu jäklar dejtar vi skiten ur den här sommaren.

Antoinette sa...

Vad blir det här, dejt 2, om jag börjar räkna med fiskmannen? :)