lördag 21 juni 2014

det är lätt att skylla på familjen..

Nej. Jag gick inte dit. För jag är en fegis. Jag kommer att bli sittandes här hemma for ever and ever och skriva missnöjt om mitt singelliv, förmodligen skaffa 20 katter och sen bli helt sorglig och patetisk...

Fast alltså, igår. Hela ryska maffian kom ju, det hade jag inte väntat mig, men jättetrevligt såklart. Och så skulle jag hinna springa och basta, och så maten.. Det fanns inte tid. Idag däremot.. Han bjöd in till en kopp kaffe, eftersom jag ändå var i närheten och jag gick ändå inte dit! Visserligen sov jag länge och sen satt jag ute på altanen i solen och hade kvalitetstid med faderskapet och det var bra och trevligt på alla vis. Men det hade ju varit himla smidigt att äntligen träffa karln och låta honom (förhoppningsvis) motbevisa mina farhågor (hemmamiddag första dejten, "kjamiz"), eftersom han faktiskt verkar himla intressant också. Jag sa att jag kunde ses imorrn på en kaffe och gärna bokade nåt, men då visste han plötsligt inte hur hans dag såg ut.. Jaja.
Men som sagt, midsommar och midsommardagen har varit toppen, med extended family-häng, softande, god mat (succé med både silltårta och lakritsbrownie med citronfromage) och pappamys. Man får passa på.
En ledig dag kvar på denna helgen, sen jobba en vecka och sen.. Ljuvliga fem veckor utan väckarklocka.
Jag längtar.

4 kommentarer:

Iamtheloveliest sa...

What?! Tacka nej till två förfrågningar?! Hahaha.. Du spelar svårflörtad! Får hoppas då att han är envis och frågar igen!

Antoinette sa...

Nej, jag är bara lite för bekväm! :) Plus att jag faktiskt ville spendera tid med min far. Och att jag kände mig tjock och ful. Hm. Det där pajar så himla mycket.. :/

Singelbloggaren sa...

Åh nej!!! Men jag förstår, jag förstår precis. Ibland pallar man bara inte att ge sig ut där och försöka övertyga världen om ens egen excellens, när man knappt tror på den själv. Men det måste vi jobba mot! Fortsätta orka försöka! Så att det tillslut kanske inte ens blir en kamp längre. :)

Antoinette sa...

Jag veeet! Men det är så himla mycket lättare att vara bekväm och sitta där med B&J's i soffan. Jo, då träffar man ju många drömprinsar.. :/
Nej, nu kör vi!