söndag 1 september 2013

trust issues

Det är ju helt otroligt hur jag alltid tror det värsta när det gäller killar. Hur skadad är jag egentligen? Varför har jag så svårt med tillit?
Nu sms:ade jag med honom ikväll, om hur mitt rep gick, hur han haft det på landet och så. Plötsligt kommer ett sms som känns lite som en återupprepning av det han redan berättat. Min första tanke är att han skickat fel. Att han sitter och sms:ar med nån annan tjej han är intresserad av och att han blandade ihop trådarna.
Så ni förstår. Jag tar genast det värsta scenariot jag kan komma på och tänker att det är det troliga. Inte att han messar en kompis, eller att han bara är trött och förvirrad. Nej, genast blir han en Don Juan.
Och vet ni, även om det vore så att han messade med nån annan så är ju inte det nåt jag kan göra nåt åt. Bara för att jag inte har lust att dejta nån annan, liksom. Vi har aldrig pratat om att vara exklusiva. Det vore ju sjukt tråkigt om han visade sig vara en sån som multidejtar, för så har jag inte alls uppfattat honom, men jag vet ju faktiskt inte.

Det lär väl uppdagas i så fall. Förr eller senare.

Tills dess ska jag fortsätta tro att han gillar mig.

Inga kommentarer: