fredag 13 september 2013

Jag är sjukt irriterad just nu


Det här med att killar faller för de veliga, svåra, obeslutsamma tjejerna.. Vad är grejen?
Är det den där omtalade jägarinstinkten?
En nära vän till mig är besatt av en sån tjej. Hon är dessutom inte singel. De jobbar på samma arbetsplats, har varit ute på en del aw's och några av dem har slutat med hångel, som i sin tur oftast slutat med att hon brådstörtat begett sig hem. Det ska sägas att de även umgåtts innan hånglandet tog fart, men tydligen har "gnistan" alltid funnits där.
I alla fall.
Detta är alltså en tjej som är otrogen. Hon har hånglat med min kompis, verkat skuldmedveten, men fortsatt chatta och vara tydlig med att hon är tänd på honom. När han vill ha ett mer tydligt svar backar hon. Enligt min mening vill hon både ha kakan och äta den. Under sommaren hördes de inte, men nu har det tagit fart igen. Min kompis är helt såld på henne. Han återkommer till henne gång på gång. Jag tycker hon är patetisk och dum i huvudet, efter att ha suttit med och sett vad hon skrivit när de chattat, både i efterhand och vissa gånger live.
Men det här är alltså den typen som killar blir kära i?
Inte såna som är snälla, hyfsat tydliga och OBS! bra i sängen. Som typ... Jag.

Fan vad det stör mig.

En annan sak som stör mig är att detta kommer vara allt min kompis pratar om, nu på ett tag. Jag vet hur det var sist. Allt jag svarar kommer att vara upprepningar från då, fast lite vassare eftersom jag inte har lika mycket tålamod och förståelse den här gången.
Och ok, det är lite ego också. Vem fan är det som är dumpad senast och skulle behöva prata och prata? Men då får jag bara hummanden och "det kommer kännas bättre om ett tag".
Jag vet det! Men det hindrar inte att jag behöver få älta! Borde ju han veta, om nån...

Fast jag är inte så ledsen. Jag tänker lite på det, på han jag dejtade, och konstaterar att det var lite synd att det blev som det blev, fast ändå lika bra. Jag tänker på sånt vi sa och gjorde som var fint och kul och jag tänker att det är bra att ha fått uppleva det igen och att jag kommer få uppleva det med nån annan, framöver. Och jag undrar ändå lite om han tänker på mig och jag tror faktiskt att han gör det då och då. Inte som i att han kommer höra av sig eller att han ångrar sig, men jag tror jag glimtar till ibland. Om inte annat känns det lite bra att tänka så, så jag gör det bara för det.

Annars har förkylningen nu förflyttat sig till näsan och luftrören och jag är hungrig igen.

9 kommentarer:

Maria sa...

nu generaliserar du. Kram

Anonym sa...

Vad killar faller för eller inte...ungefär som vi, det kan vara vad som helst som attraherar oss.

Skittråkigt ändå med killen du dejtade. Iblan funkar det bara inte fast man vill så det värker. Det kan vara så enkelt som att han inte är redo för en ny relation, men vill ändå dejta.

Din och min tid kommer, tänkte nästan klämma ur mig nåt religiöst som Herrens vägar äro outgrundliga :D. Äh ska sluta analysera ibland får man helt enkelt gå där i motvinden.

Kram

Anonym sa...

Jag skulle nog inte säga att det är så speciellt för killar att falla för sådana tjejer.. tror du känner så för att det är så "nära home"

Att det sket sig med killen du dejtade och jag känner igen mig så förbaskat i dina ord när det körde ihop sig med sådana jag var intresserad av förr, hur det då kändes helt sjukt svårt att träffa en ny.. Så dyker Jazz upp och allt är bara perfekt. Han är perfekt och förutom allt det jag sökt hos de killarna som lockade mig förut så fanns även tryggheten där, den som gör att jag är totalt säker på att han finns där för mig. DET hade jag aldrig räknat med.

Så jag håller med Just... rätt som det är så händer det, både för dig och henne. :-)

Antoinette sa...

Jag får generalisera, det är min blogg!! ;)

Klart jag vet att det är olika. Jag ville mest lufta det här fenomenet som jag ändå tycker jag stött på rätt ofta. Hos båda könen, ska sägas. Kanske till och med hos mig själv...
Plus att jag ser en massa ältande om just den här situationen framför mig och vi har redan gått igenom de det här två gånger. Han blir rätt knäckt av det och det är inte heller kul att se sin vän ledsen.

Vad gäller dejten så är det faktiskt lugnt, jag är inte ledsen. Lite "äsch då!" och lite tomt, men annars är det lugnt. Ia, du och Jazz ger mig hopp! Så himla glad att du träffat nån så bra! :)

Kramar på er! :)

Antoinette sa...

Sen gillar jag att raljera lite i text... Det får ni ta! ;)

Anonym sa...

Jag tänker att det är HAN som är dumihuvet. Hon är upptagen! Hallå, vad är det han inte fattar?! Precis som med upptagna killar så är det inget att lägga tid på. Enough said.

Det gäller att fokusera på det man kan förändra och inget annat :)

Krya-kram!

/Z

Antoinette sa...

Han är också dum i huvudet, helt klart. :) Vilket jag också påpekar, lite fint sådär.. :D

Tack, försöker krya på mig allt jag kan! Sa tom nej till AW, fast det kryper i mig av lust att komma ut och träffa folk!

Kram!

Tina sa...

En sak som slår mig när jag läser din blogg och det här inlägget är att jag varit inne på samma tankemönster och spår som du är här - i många år.

Men jag tänker att du troligen i långa loppet inte ens skulle vilja ha den typen av man som attraheras av svåra och veliga partners. Jag vet i vilket fall att jag behöver en man som är en MAN. Och som gillar starka kvinnor.

Hur knäppt det än låter så har jag trott jag varit 'fel' hela mitt liv. När det blivit konstigt med svaga chefer som blivit rädda och när svaga män förstorat sig genom att racka ner på mig. Those days are over!

Med en rad starka chefer blev jag plötsligt 'rätt'. Eller hur var det nu. Jag har varit 'rätt' hela tiden. Tänker på böcker med titlar som 'Being You - Changing The World'. Det är skillnaden som gör skillnaden. Att du tillåter din essens, ditt unika avtryck, få fritt spelrum. Du är alltid 'rätt'. Men sammanhanget kan vara fel. När det kommer till jobb, man, umgänge och som i mitt fall, föralldel även blodsbanden....

Så alla tummar upp för att du skall vara dig själv och helst ännu mer av dig än du någonsin varit. Kom ihåg att du behöver bara EN man och den mannen måste passa dig - the real you. Inte någon halvvariant som tror att hon måste göra om sig för att passa in i någon svag mans skeva mall. Just sayin' :-D

Antoinette sa...

Det där är så sant. Klart att jag bara ska vara jag och att jag inte vill ha nån som inte fixar mig. :)
Det stod så vansinnigt tydligt för två år sen, då jag liksom inte orkade ha några som helst fasader. Jag sket helt ärligt i vad folk tyckte och mitt i all hemskhet fanns det en befrielse i det.
Den känslan finns fortfarande, även om den mattas av lite i kanterna ibland..

Men det vore nice om den där han kunde dyka upp snart, den där som passar just mig.. :)