lördag 7 september 2013

Jävla skit

Det var den märkligaste "göra slut -kväll" jag varit med om.

Först promenerade vi en massa. Pratade om ditt och datt, men jag kände att det låg nåt i luften. Så jag började fråga en massa om hans ex, om vad han ville med dejting.. Och då kom det fram.
Att jag var så bra, så kul att hänga med, så fin... Men att förälskelsen inte fanns där.
Så vad ska man säga?
Jag kan ju inte påverka vad han känner.
Nånstans har jag ju känt det, annars hade jag ju inte nojat som jag gjort.

I alla fall var vi hungriga, så vi gick och åt och drack öl tills nu. Och hade en skittrevlig kväll. Men det ändrar ingenting.
Han kramade mig hårt innan tunnelbanan kom och sa: "det var ju trevligt ikväll fast det var så tråkigt" och ja. Precis så var det. Jag sket ju i allt och var precis mig själv och det var så befriande. Jag inser att det är ju precis så jag ska vara. Mig själv. Jämt.

Fast jag är ändå ledsen nu.
Inte så ledsen som jag kunde ha varit, för jag har ju inte släppt på, men fan. På pappret var det ju i det närmaste perfekt.

12 kommentarer:

Maria sa...

du var ju inte heller dittrillad, så same same! And you know it!

Maria sa...

ja det lät ju sådär, men jag vet att du fattar.

Anonym sa...

Åh, vad trist! :( att man kan känna på magkänslan hur något är :( KRAM!!

Antoinette sa...

Ja, jag visste ju hela den här veckan att nåt var knas. Och visst, jag är jätteledsen. Det var så mycket som stämde. Samtidigt är det skönt att veta och att kunna gå vidare. Det känns faktiskt lättare än jag trodde.
Och så är jag glad att det avslutades "civiliserat", om vi skulle springa på varann nånstans så kommer det inte att kännas konstigt.

Antoinette sa...

Maria; jag fattar ;)

Anonym sa...

Supertrist, verkligen. När man känner att den här skulle jag lätt kunna falla för riktigt ordentligt. Men ändå bra att veta att det inte blir något. Å andra sidan är det bra att veta att det finns hopp, att man kan hitta någon.

Kram

Kattis sa...

skit också! :( Kram!

Aurora sa...

Skit. Men det är nog som du säger tyvärr, man nojar sällan om man är helt säker.

I vilket fall trist. Men det kommer fler. Det gör det. KRAM!

Antoinette sa...

Ja. Det är skit. Och jag är ledsen.
Men jag vet att det går över. Och att det finns andra.
Kramar!

Christel sa...

Jävla skit. Tillåt dig att vara ledsen ett tag. Sörj. Ät glass, drick vin, var ledsen, var arg. Du kommer plocka upp dig själv och gå vidare när det blir dags, men tills dess är det okej att deppa och vara ledsen.

Du kommer snubbla över honom en vacker dag, bara så där. Den rätte med stort R. Du måste bara kyssa tusen grodor först.

Kram.

Anna sa...

Kram

Antoinette sa...

Är eg inte så ledsen, mest.. less. Typ.
Fast jag ångrar inget, jag tycker fortfarande han är en bra kille.
Jag går vidare, men kan ändå inte låta bli att tycka att det var synd. Ett litet tag till iaf.

Kram!