torsdag 29 augusti 2013

och på jobbet går det också bra...

Varje planeringsdag tänker jag att jag ska hålla låg profil. Inte elda upp mig, tycka massor, prata hela tiden...
Jo, det går ju bra. Verkligen.
Jag har en känsla av att många kanske tycker att jag är lite jobbig. Fast å andra sidan tror jag att en del tycker jag har rätt, så va fan...

Förresten, apropå det där jag skrev igår.. Jag har väl ett eget liv, för fasen. Behöver inte gå och tänka på eller noja över honom. Låta det ta för mycket energi. Det blir vad det blir.
Det finns andra saker i livet som betyder något. Att min kusin fick barn härom veckan och att förlossningen gick åt skogen. Syrebrist och akut kejsarsnitt. I flera dagar svävade bebisen mellan liv och död och vi vet fortfarande inte hur det kommer att gå eller hur omfattande hjärnskadorna blir.

Livet. Så flyktigt.

2 kommentarer:

Tina sa...

Läser din blogg varje vecka. Och har med spänning följt ditt dejtande. Har själv varit singel läääänge, lääääänge, tills helt nyligen. Håller tummarna för att du träffar en bra man som värdesätter dig på rätt sätt.

Jag har för första gången i mitt liv träffat en man där allt känns lätt och naturligt. En snäll man. Så nu vet jag att det är möjligt att det plötsligt händer. För mig, och för andra :-)

Antoinette sa...

Tack Tina! Nu blev jag helt rörd.. :)
Vad härligt att du träffat nån som känns helt rätt. De finns ju därute. Är det inte han jag träffar nu, så är det nån annan, jag måste helt enkelt lita på det.

Kul att du läser och att du ger dig tillkänna såhär. :)