lördag 2 mars 2013

lördag, ljuva lördag


Lördagen ser ut som lördagar brukar. Sovmorgon, fast jag vaknade redan vid åtta efter en märklig dröm, soft frukost, melodikrysset och yoga. Skönt, jag behöver mina slappa lördagsförmiddagar. Särskilt nu, för jag ska börja jobba mer redan nästa vecka! Två dagar till i veckan ger mucho cash i plånboken. Bara jag ser till att få vila emellanåt så ska det nog gå bra. Det är ju inte heller samma press de där två dagarna, som när jag jobbat heltid med det, och jag har ju mitt vanliga jobb övriga dagar. Och som sagt.. Mer pengar. Verkligen a och o just nu.
Eftersom jag absolut inte kan låta bli att göra roliga saker, trots att jag är pank, så tog jag en AW med mina filmvänner igår. Vi kollade igenom nya manuset, som ska skjutas i vår och pratade lite allmän skit. Redan vid halvåtta var jag lite lurig och de skulle vidare på konsert, så jag drog hem för att äta. Var lite halvinne på att hänga lite med M, som messat tidigare, men både han och jag blev rätt sega, så det blev telefonhäng istället. Vi pratade om viktiga saker som inavel, gamla kungasläkter och efternamn. Han har för övrigt redan börjat planera vår nästa resa, fick jag veta i förmiddags.

Ikväll ska jag ut och äta på Europas bästa indier med några vänner. Ser fram emot det

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du och M. Som en bra bok! Spännande fortsättning tycker jag. :)

Antoinette sa...

ja du... :) Jag tror det låter mer spännande än vad det är. Men jag är ju mitt i det också. Eller "det". Det finns liksom egentligen inget "det"..