fredag 8 mars 2013

egentligen så är det ju inget jag inte redan vet

Jag vet ju att jag inte ska ligga med folk jag tycker om.
För hur mycket jag än vet att jag och M inte är meant to be, så blir det lite korsdrag i huvudet. Eller i hjärtat kanske. Och när vi då chattar, som idag, och han nämner att han tänker på sitt ex och funderar på om det var rätt att göra slut.. Då gör det lite ont, det gör det. Att han inte tänker på mig i de banorna.
Och kanske är det så att jag är lite extra känslig just idag. För att det är en tung jävla dag rent allmänt, för att jag saknar och känner mig sårbar.
Fast det är nog lika bra. Jag behöver vakna till ibland, bli omruskad och komma ihåg att jag inte ska fastna i tankar på honom. Gå vidare utan att passera gå, liksom.
Och det funkar, märkligt nog.

Inga kommentarer: