lördag 23 februari 2013

Mat, prat och sova över

Plankstek med pancettalindad sparris och hemlagat mos, en fin Amarone och Tobleronechokladmousse med salta mandlar i.
Så kan man tillbringa en fredagskväll, om man har en storebror by choice som bjuder på middag.
Vi hällde i oss två flaskor Törley också, en hade jag med mig, och lite whisky. Och så pratade vi om livet och planerade restaurangen/baren vi ska starta nån gång i vårt liv.
Lite smålullig blev jag nog. Kvällen innan blev jag ju också lite lullig, tillsammans med granne nr1. Först några öl ute, sen öl hemma hos honom. Fast den sista ölen vi skulle dela på hann vi aldrig dricka upp, för då började vi hångla istället. Det blir bättre och bättre det där. Och sen sov jag över, för jag orkade inte gå hem. Fast jag sov inte så mycket. Dels är min säng skönare, dels sover jag alltid dåligt första gången jag sover borta. Första gången jag sover med nån.
Annars är M by far den bäste jag sovit med. Det kan jag sakna ibland..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som fina kvällar :)

Antoinette sa...

det har det varit också. :)

fast nu börjar jag längta efter en ego-hemmakväll...