söndag 3 februari 2013

home alone

Jag är hemma. Själv.
Jag hade kunnat vara någon annanstans, osjälv, som vi säger i Norrbotten, men..
Såhär.
Jag kom dit. Han hade fint hemma. Städat, snygg inredning, lite typiskt kille, men med stil. Hade fixat fram lite snacks, oliver, nötter och choklad. Och så vin, förstås.
Det blir alltid lite meckigt med hemmadejt när man inte riktigt känner varann, lite stelt och så, särskilt när det var ca 1,5 vecka sen vi sågs, men det var trevligt. Vi kollade melodifestivalen lite lätt, pratade.. Kollade film på fyran i bakgrunden, men pratade mest.. Började spela musik för varann.. Drack massa vin. Pratade mer. Men inget hångel. Inte ens när vi pratade om att sex är sjukt viktigt i ett förhållande blev det nåt, det var ju annars det perfekta upplägget. Inte förräns klockan blev halvtre och jag kände att "fan, jag ska ju repa imorrn.." Och klädde på mig. Och kramades hejdå.. DÅ blev det hångel!
Så jag hade kunnat stanna kvar och ligga, men seriöst. Jag är lite för full. Jag gör det hellre nykter, då brukar det vara bättre överlag. Förhoppningsvis tittar han över imorrn kväll.
Och jag måste säga att hånglet bådar gott...

5 kommentarer:

Kattis sa...

Då hoppas vi på lite mer action nästa gång! :)

Pari sa...

En liten cliffhanger alltså? Men trots frustrationen måste det väl vara lite kul att dra ut på det?

Anonym sa...

Men what! Du får träna in lite moves...som skyndar på hångel ;). Låter ju ändå som en trevlig kväll även om det dröjde länge till det blev lite action :D

Maria sa...

ha ha vi skulle aldrig kunna dejta varandra! Kan under inga omständigheter komma på något så vansinnigt som att ha sex nykter första gången! ;)

Antoinette sa...

Hahahaha, Maria!! Skrattade högt när jag läste din kommentar! :D
Det är av egoskäl, jag är mycket mer okänslig när jag är packad.. ;)