lördag 16 februari 2013

Eller inte?

Jag bokade av.
Inte bara för att jag inte ville, jag blev akut illamående under repet tidigare på dagen. Bara tanken på att bli bjuden på mat och vara trevlig när allt man vill göra är ligga raklång på soffan och smutta på en kopp te.. Orkade bara inte.
Istället, soffan, rostbröd med smör och kaviar för saltets skull, blåbärssoppa, en timme i telefon med M och melodifestivalen med tillhörande facebookchattande.
Funderar över vad det är som gör att jag inte bara kan gilla honom, granne nr 2. Han försöker för mycket. Han vill så himla gärna att jag ska gilla honom att jag blir stressad, det blir oattraktivt. M tycker att jag är knäpp. Att jag borde tycka att det är gulligt. Synd att inte borde och gör är samma lika.
Ibland vet jag inte om det är mina gamla erfarenheter och mönster som spökar, eller om det kanske bara är så att han inte är rätt för mig, trots att han är rätt på pappret?

Fast han ska få en chans till, en kväll när jag mår bättre. Det är han värd. En kväll när jag inte dömer på förhand utan kör på känsla. Sen får vi se.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, ge honom en chans till och känn efter. Känns det inte bra då, så följ ditt hjärta. Det brukar vara rätt! Kul att dejta lite. :) Kram

Antoinette sa...

Ja, jag kör på och ser vad som händer.. :)