torsdag 28 februari 2013

Ack du grymma tid (på året)

Det är nästan lite elakt att solen skiner som den gjorde idag. Elakt för att det ser ut som vår och att man ska kunna sitta vid en husknut och njuta av vårvärme, men när man kommer ut är det en bitande kall vind som håller på att blåsa näsan av en. Idag är jag glad att jag jobbar inomhus.
Förresten ska jag förhoppningsvis få jobba mer. Jag går visserligen tillbaka lite till det gamla då, men vad gör man inte för pengar? Nu börjar de nämligen sina och det är ingen trevlig känsla. Jag har gjort det där med att knappt ha pengar till räkningar. Been there, done that, got the t-shirt... Bara bita ihop, ta en tugga av det sura äpplet och jobba på. Större delen av tiden går ju ändå till det nya, det andra är bara inhopp. Lite mer regelbundet än förut bara. Jag kan köra såhär under våren, sen, om jag inte får mer tid för det jag vill göra, är det kanske läge att börja kolla annonser på riktigt.
Men, nu, som sagt, för ekonomins skull, så får det bli såhär.
Och jag kommer ha mer pengar att spendera i Spanien. För att inte tala om på Hawaii. Det gör att jag står ut med en hel del.

2 kommentarer:

Kira sa...

Det ordnar sig alltid. Och vad fin du är! Såg just bild på fb. Supersnygg! :)

Antoinette sa...

Halloj, härligt att höra från dig! :)
Och tack.. :)