måndag 21 maj 2012

uselt! men lite bättre..

Jag hatar hatar hatar ekonomi. Hatar pengar. Hatar att inte ha pengar. Hatar att ha skulder. Hatar att göra planer för att betala skulderna och hatar att hamna i affekt och bli frustrerad över lösningar som inte är lösningar, därför att det plötsligt är nya överenskommelser. Hatar att tappa kontrollen och skjuta budbäraren när det egentligen är mitt eget fel att jag hamnat i skuldfällan från början. Hatar att vara "dålig".
Och idag är jag magsjuk och hemma från jobbet (igen!!!) och därmed försvinner ytterligare en tusenlapp i den allmänna konkursen. Inte har nån hört av sig från jobben jag sökt heller, tydligen är jag inte så jävla attraktiv på arbetsmarknaden som jag tycker att jag borde vara. Det hatar jag också. Eller så är det det att ansökningstiderna faktiskt inte gått ut.

Men sen ringer fina Mz och säger att jag får jobba extra och så ljusnar det lite lite i horisonten.Dels för pengarna, men mest för att det finns underbara människor omkring mig. Också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Känner igen mig SÅ himla mycket. Har askass ekonomi just nu och det onda hjulet bara snurrar på...

Kira sa...

Samma här. Och jag vill vara sparsam men behöver en hel del grejer till den nya lilla människan i sommar. Och vem kan förresten vara sparsam när man bara har ett par tusen över efter räkningarna? Ska tradera lite idag och hoppas på lite extrapengar där...

Men kram!