fredag 25 maj 2012

ännu en fredag kväll

Här sitter jag och känner mig lite ensam, som så ofta under vackra försommarkvällar. Det blir som så extra tydligt då, när man borde sitta på en uteservering nånstans med massor av vänner, dricka vin och skratta...

Eller vänta nu.

Jag har egentligen varken lust eller råd att vara ute och festa ikväll. Jag tycker att det är ganska skönt att ta det lugnt, särskilt som jag ska iväg på brunch med familjen imorrn. Det är liksom bara det där att det är så tyst i mobilen. Ingen som hör av sig och ens frågar om jag vill med, så jag kan tacka nej. Ingen som undrar vad jag gör, hur jag mår.

Men om rätt ska vara rätt, så hör jag ju inte av mig till nån heller.

4 kommentarer:

Vero sa...

Så snurrar mina tankar också. Hihi.
Jag fick en lugn hemmakväll jag också. Det var skönt. Idag blir det lite mer rulle, men fortfarande på egen hand. Ja, dotra tar jag med mig. Till kvällen blir det nog uteservering och kanske nåt glas vin eller en öl. Vi får se vad som händer.

Antoinette sa...

Intressant hur man funkar, eller hur?
Men grejen är också, trivs man i sitt eget sällskap så är man på rätt väg.
Ha det så bra på uteserveringen! :)

Saga sa...

Så är det här också, men sedan jag började jobba som en gnu så är de tankarna färre.
Så himla skönt. Dina kommer också försvinna - eller iaf bli färre som här.
"Alla andra" är inte ute och glassar... :)

KRAM

Antoinette sa...

Precis så! "Alla andra" finns ju egentligen inte alls!
Och vill jag vara social så kan jag ju anstränga mig lite själv, inte bara sitta hemma som nån jäkla prinsessa och vänta på att nån ska ringa.. ;)
Ikväll känns det väldigt skönt att bara vara själv och ta det lugnt..