torsdag 17 maj 2012

Ledig dag

Skönt. Så skönt.
Jag älskar lediga dagar. Vill ha många fler. Tyvärr går det inte ihop med det där basala att tjäna pengar till hyra och alla jäkla resor man ska ha råd med hela tiden.
Idag är jag inte helledig, i och för sig. Vi ska sjunga på ett bröllop klockan 3 och sen ska kvartetten coachas av en av domarna från NM. Dessutom kommer pappa hit redan vid 12, för att lämna ett USBminne med en film, som jag tänkte att jag ska se med M nån gång.
Igår var det födelsedagsmiddag för pappa, riktigt gott och trevligt. Det är ju vår tradition, att gå ut och äta på födelsedagar, en väldigt trevlig sådan. Fortfarande är det ju en plats som är väldigt tom, det kommer det alltid att vara, men vi kan inte sluta med allt bara för att en är borta. Det hade inte jag velat om det var jag.
Men jag har en period av saknad just nu. Har ett behov av att prata med honom. Det är inte samma sak att göra det när han inte är här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klart att du saknar honom. Vore konstigt annars!!

Antoinette sa...

Jo.