torsdag 26 april 2012

så här är läget just idag

Ledig dag idag. Behövligt, eftersom en förkylning på riktigt har smugit sig in i mina luftrör och i min hals. Jag ska jobba imorrn oavsett, men blir det värre så får jag se hur det blir nästa vecka. Har blandade känslor inför att vara borta. Är jag sjuk så är jag, men jag har varit borta så himla mycket.
Å andra sidan har jag ständigt lite ångest just på grund av jobbet. En molande, krypande känsla. Jag vill inte jobba där. Jag vill inte jobba med det jag jobbar med. Jag vill inte jobba med de jag jobbar med. Vi kommer inte överens, jag tror inte de gillar mig och jag är inte van vid det. Jag är van att funka bra i arbetslag och jag vet inte vad som gått snett.
Det är det som är droppen. Hade det bara varit jobbet, att det var tungt och jobbigt, men att det dessutom inte funkar med arbetskamraterna man jobbar närmast.. Jag känner mig utanför, helt enkelt.

Idag har det i och för sig lett till att jag sökt ett nytt jobb. Inte drömjobbet, men kanske ett steg på vägen. Vi får se om de hör av sig.

Annars, utom förkylning, är det rätt okej. Mycket sång nu, men jag har en hel del ledig tid också. mamma är här några dagar och hänger med på alla evenemang. Vi hade ett bra snack igår, jag kanske har lyckats släppa lite av mitt dåliga samvete och kan funka normalt igen? Vi pratade till och med lite om brorsan och det kändes ok, trots att jag är inne i en sån där period när jag inte ens kan tänka på honom utan att ögonen tåras. Märker att det blir så när det är mycket musik omkring mig.

Nu ska jag stryka tävlingsklänningen. Ikväll är det gig. Hoppas rösten håller...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fy fasen för att känna sig utanför!! Stor kram

Antoinette sa...

Ja, det suger faktiskt ganska hårt. Jag är så ovan vid det.
Men jag har så många andra sammanhang och vänner, så jag fixar det, men det underlättar ju inte arbetssituationen..

Anna sa...

Men blä vad trist att känna sig utanför på jobbet. Man tillbringar ju trots allt väldigt mycket tid där och det blir ju sjukt trist om man inte trivs. Jag trivs otroligt bra med de jag jobbar med, men just idag var det så mycket sura miner så då kunde vissa få flyga och fara. Nu ska jag dock vara ledig i tre dagar så jag hoppas på nya tag nästa vecka.

Jag håller tummarna för nytt jobb och roligare jobbarkompisar till dig!
Kram

Åsa sa...

Vad skulle du vilja jobba med och vad är realistiskt? (jag menar, jag skulle t ex jättegärna stå i blomsteraffär men jag är ju inte floristutbildad o pengarna funkar inte heller).