fredag 6 april 2012

jag tror att jag fick ett rejält avdrag på mina vuxenpoäng där..

Igår sa en kollega att jag "absolut inte såg ut att vara så gammal som jag var", jag fick visa leg på bolaget och idag sov jag till 11.
Kanske inte är så vuxen ändå?

Det var AW på jobbet igår, men jag kände att jag var rätt trött, så jag hoppade. Tog några glas vin med några kollegor dock, vilket jag är glad för. Det var trevligt och jag känner mig kanske lite mindre alienerad.
Jag fick förresten igenom att jobba 80%, men det satt långt inne. Jag fick hota med att eventuellt bli sjukskriven på 20% för att högsta chefen skulle säga ja. Det blir ju dyrare för dem, så det var väl därför hon gav med sig. Man kan väl lugnt säga att jag inte känner mig så populär där just nu, men å andra sidan har hon ju sålt oss, så vad fan. I alla fall så var det en tyngd som lättade från mina axlar och det var väl kanske också därför jag var så trött.
Så, istället för att AW:a med kollegorna åkte jag hem till M, som varit sjuk i veckan. Vi åt kebab, drack två öl, såg en film och gick en liten promenad. Sen var klockan ett, jag var helt slut och åkte hem. Somnade på studs, utan kemiska hjälpmedel och sov till 11, som sagt.

Idag snöar det. Jag tänker sitta inne och titta på film och tv-serier hela dagen, utan dåligt samvete! Okej, kanske skicka nåt mail eller två om kommande gig. Och så måste jag handla, för jag har inget toapapper. Men that's it! Underbart.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att du fick igenom att gå ner i tid! Det är så skönt att inte jobba fulltid, men känns dock i plånboken... ;( jag har oxå haft en lugn dag/kväll. Så skönt!!

Antoinette sa...

det är skönt!
Jag hoppas hitta en annan yrkesbana snart, där jag ska vilja/orka köra fullt igen.