söndag 29 april 2012

Idag och veckan

Halsen är svullen, men jag är vid gott mod. Det är 6 dagar kvar, så jag ska nog hinna vila mig i form. Efter repet idag då, förstås.
Det är lite tråkigt att vila rösten, dock. Nu inser jag hur mycket jag faktiskt går runt och sjunger på dagarna, nu när jag medvetet måste låta bli.
Idag alltså rep. Lite shopping också, måste hitta accessoarer till lördag kväll. Accessoarer kan även innebära en skinnjacka. Kanske. Imorgon shopping, fixa det sista inför helgen. Lösögonfransar och annat livsnödvändigt. Sen ska jag visst hinna med en lunchdejt också innan jag sätter mig i frisörstolen i tre ljuvliga timmar av prat, kaffedrickande och bläddrande i skvallertidningar. Och ryggmassage, de har det i stolarna i schamponeringen.
Tisdag, då blir det fika med fina J, förhoppningsvis. Vi har försökt få till det ett tag nu, det är inte helt lätt.
Sen är det bara att packa väskan och vänta på att det blir torsdag kväll.
Eventuellt ska jag försöka hänga med M också. Om han har tid, mellan tjejerna. Jag känner mig lite oprioriterad, faktiskt, och det svider en aning. Så nu får han höra av sig, eller snarare, nu får han komma med initiativ att ses. Hörs gör vi ju fortfarande i princip varje dag.

Nu är kaffet uppdrucket och det är time att ge sig in till city. Håll tummarna för att jag hittar den där skinnjackan!

4 kommentarer:

Kattis sa...

Håller! :)

Anonym sa...

Gu vad underbart med frisörtid!!!! Jag längtar till min!!

Antoinette sa...

Jag hittade en annan skinnjacka.. Eller skinn och skinn.. :) Fusk! men den är snygg!

Kattis sa...

Få se då! :)