måndag 2 april 2012

Att tänka nytt

Jag måste byta jobb.
Måste.
Det är inte värt det, det här.
Eller jobb.. Jag måste byta bana, så enkelt är det. Det jobbet jag gör nu, det jag är utbildad till och har jobbat som i 16 år... Jag är färdig. Jag har inget mer att ge. Och det blir väldigt tydligt. Jag gör inte ett så bra jobb som jag gjort tidigare och det smärtar mig också.

Men jag fastnar. Tappar initiativet och orken att leta nytt. Då är det bra när ens farbror ringer och peppar en som bara den och får en att tänka i helt nya banor. Känns lite konstigt att tänka i banor som man aldrig förut snuddat vid, men det är inte fel.

4 kommentarer:

Saga sa...

HURRA för sån input!!!

Känner igen känslan av att inte komma iväg när man är fast i något man vill bort ifrån. Det gäller att fylla alla lediga stunder med positiva tankar/händelser mm så att man håller balansen du vet :)

Är helt säker på att du kommer hitta superrätt, för du är superbra!

Antoinette sa...

ja, jag känner mig nästan förlamad ibland. Det blir så uppenbart varje dag att jag inte vill/ska göra detta längre.
Håll nu tummar för att jag får gå ner i tid så jag har ork att söka annat.. Har möte med chefen imorrn.

-= Steamboat Willie =- sa...

Oh... Känner precis som du skriver... :-(

Måste söka jobb...

Anonym sa...

Hoppas du får gå ner i tid!! Alltid bra att göra något annat efter många år på samma bana! Kram