lördag 21 april 2012

efter en bra kväll kommer en låg morgon... Men det blir bättre!

Jag vaknade och var lite låg idag.
Har drömt så konstigt, jobb, kvartett och killar i en salig röra och allt var bara konflikter och utanförskapskänslor.. Sen hade någon skrivit på brorsans facebooksida, ännu en person som träffat honom en gång, men som han gett ett bestående intryck på. Det är så fint, men just en sån här dag så väcker det så mycket sorg.
Det är lite baksmälla också. Inte så jättemycket kemisk sådan, det blev bara två glas igår, men det var en väldigt bra kväll. Vi sjöng på en klubb och det gick bra. Träffade massa roliga människor och hade en allmänt lyckad kväll och då vet jag av erfarenhet att det kan bli såhär efteråt.
Sen är det lite M också. Vi har inte direkt hörts den här veckan. Chattat lite, men jag har fullt upp med musiken och han har fullt upp med sina tjejer... Och jag märker att jag blir lite.. Svartsjuk. Jag vill ju vara viktigast för honom, vill att han ska känna ett behov av att prata med mig. Uppenbarligen har han inte det och det är bara för mig att svälja. Fast jag vet ju att han tycker om mig och att jag är viktig. Och jag inser till och med att det kanske är ganska bra att vi inte har så tät kontakt alltid, för det blir lite märkligt. Jag pratar ju inte med mina andra kompisar varje dag, till exempel. Det blir svårt att släppa in någon annan, typ möjlig pojkvän, om vi är så tighta.
I vilket fall.
Det har släppt lite.
Pappa ringde och ville prata om hur det gick igår, så jag fick återuppleva det lite, och sen gick jag in på bloggmailen och hittade ett mail från en läsare. Jag blir lika förvånad varje gång jag upptäcker att nån läser det jag skriver och tycker att det är intressant! Fast jag gillar ju själv den här typen av bloggar. Högt och lågt, stort och smått. Att känna igen sig.
Sen tänkte jag yoga, men gymkortet hade gått ut, kom jag på. Så jag ska köpa choklad istället och ladda lite för gigget ikväll. Kanske sy upp klänningen, så det blir gjort.