fredag 18 februari 2011

upp och ner, fram och tillbaka

Bergodalbana.
Får inte bryta ihop varje gång jag inte presterar perfekt.
Kom ihåg att jag gör mitt bästa och att det dessutom är jäkligt bra. Jag är gammal och erfaren nog att dra egna slutsatser och att bedöma situationer.
Och så, plötsligt, så känns det skitbra. Jag gör bra, är bra.

Nu är jag glad att fredagen kom.
Seriös slappning i soffan. Lösgodis, färsk pasta med drivor av parmesan och laktosfri glass på det. Så Viktklubbskt av mig. Eller inte.
Imorgon skärper jag mig. Igen.

5 kommentarer:

Maria sa...

Snygg design här!!
Jobbigt med prestationen när man byter jobb. Men vi fixart!

Antoinette sa...

Tack!
Jo. Jag vill ju vara bäst, på en gång. Men klart vi fixart! :D

Janet sa...

Jag kämpar också en del med den där himla berg och dalbanan.

Och precis som du så är det de gånger som jag lyckas vara lite mer accepterande,förstående,förlåtande och tillåtande mot mig själv som jag fortare tar mig upp igen. Att säga till mig själv att det är okej att vara ledsen eller att det inte känns bra för det är bara just nu och om en stund eller imorgon så kan allt kännas fint,bra och härligt igen.

Jag hoppas du får en underbart härlig lördag! :)
Kram

Anonym sa...

Svackor från h-vete säger jag bara.

Forgive me father for I have sin...godis och glass i går och idag...fan vi tar det åt måndag va?

Antoinette sa...

Fina Janet! Du skriver så bra saker! Hoppas du hade en härlig lördag!
BtDt: japp, måndag it is.. ;)