söndag 6 februari 2011

Det ljusnar

Och inte bara ute.
Det är som att med solen kommer min livslust tillbaka.
Såna här soliga dagar blir allting liksom lättare.
Jag vill mer. Vill göra saker. Googlar utställningar, konserter. Städar bort gammalt damm på hyllorna, som plötsligt syns. Kommer äntligen iväg till återvinningsstationen med de där flaskorna som stått i hallen sen jul.
Jag vill umgås med folk. Gå långa promenader, smita in på ett café och prata om livet i flera timmar.
Jag vill ut på lokal. Nån rolig bar. Stå med en god öl eller ett glas vin i ett hörn och titta på folk.

Så vem vill fika med mig nästa soliga söndag?

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag om det är soligt när jag är i stan :D...Kul att du får sol i sinnet också. Jag påverkas väldigt mycket av solen och mår bättre...vill mer, det är som att nuuu vill jag börja leva igen

Kram

Antoinette sa...

Ja men givet! :D

Anonym sa...

Men wooow vilken cool layout :)

Antoinette sa...

Visst blev det bra!?

Anna sa...

Vad jättefint du har det här, jag får vårvibbar!

Antoinette sa...

Vad bra, det var liksom meningen! :)

Kattis sa...

Väldigt snyggt!

Nästa soliga söndag är förhoppningsvis på söndag och då är jag ju inte hemma, men kanske en bloggträff snart igen någongång? (jomenvisst även jag får lite mer energi och sug att hitta på saker nu när våren saaaaakta (men säkert) närmar sig ;)

Anna sa...

Jaa, bloggträff!

Antoinette sa...

Bloggträff vore jättekul!

Anonym sa...

Dixie hade ett inlägg om bloggträff för nån dag sen..åker ju till sthlm om nån vecka men det går ju även längre fram..i hope :)