lördag 12 februari 2011

Snöstorm är mysigast när man inte behöver gå ut

Tyvärr var inte så fallet igår. En promenad som i vanliga fall tar ca 25 minuter tog nu 40. På vissa ställen pulsade jag i knähög snö. Men fram kom jag. Sista dagen. Lite konstigt och sorgligt, men nu är det över. Jag fick en blomma av ledningen. Det överraskade mig lite, jag hade faktiskt inte väntat mig att få något. Men en blomma kostade de på sig, trots allt. Fin var den också. Nåt murgröneaktigt med en vit kruka. Jag gillar murgröna och jag har bara vita krukor, så det passade bra.

Nu går jag vidare.

Nytt jobb, med lite högre lön. Inte lika mycket ansvar och förhoppningsvis får jag användning av mina specialkunskaper. På tisdag börjar jag. Idag köpte jag nya inneskor, för att fira. Typ.
Och äntligen. Äntligen fick jag klippa mig. Jag ringde när jag kom hem från yogan och fick en tid på studs. Min snyggfrisör, som jag är lite sådär låtsaskär i, lyssnade på min beskrivning av vad jag ville ha och föreslog nåt annat. Han gör så. Säger vad han tycker och är ärlig. Så jag köpte det han sa och det blev jättesnyggt.

Överlag glada känslor idag. Yogan var underbar och skitjobbig och jag hade kunnat hålla på i timmar. Efteråt en promenad i solen. Mår bra. Jag mår bra.

Inga kommentarer: