fredag 4 februari 2011

Jag slog mig!

Tänkte häromdagen att det var så skönt att jag klarat all halka utan att ramla en enda gång.
Så får man inte tänka, det vet ni va.
På väg hem från affären kliver jag på blankis, förrädiskt dold av ett lager nysnö som kom idag, och drattar i backen. Slår framförallt i höger skenben och höger hand, men nu känner jag att jag måste slagit i eller vridit till höger arm och höft också. Tant börjar bli skröplig. Och det kom blod! Visserligen bara från ett litet skrapsår på en knoge, men blod är blod är blod!
Nu är det mycket synd om mig. Resten av kvällen blir i soffan, framför tv:n. Inte för att jag tänkt nåt annat, men ändå! Lite ugnsstekt lax med wokade grönsaker blir det också Inget vin dock, det får räcka med ölen jag hällde i mig igår. Den var god den. Tjeckisk öl, mmmmm...

7 kommentarer:

Amy Glaad sa...

Stackare. Jag halkade i början av säsongen. Det gjorde ont ett tag, men det ger med sig.
Kul att du kommer snart och hälsar på :)

Antoinette sa...

Ja, det är inte så farligt. Måste bara gnälla lite.. ;)
Ja, roligt!

Tears and Pearls sa...

Ousch!! Inte najs. Peppar peppar, har inte ramlat eller halkat en enda gång ännu.... (håll tummarna)

Anonym sa...

Stackars liten :(. Dumma isfläck, fy"!!!

Jag drack också vin igår...nåt glas eller mer :D

Ha en bra kväll..

Antoinette sa...

T&P: Akta dej, säg inte så! Jag håller alla tummar.. :)
BtDt: Tack! ;) o du med...

Kattis sa...

ajaj stackars! :( p gjorde också en vurpa igår och har nu jätteont i armen. själv är jag väldigt orolig för att jag ska ramla och att det ska hända något med höften, så tant går mycket mycket försiktigt. ute :)

Antoinette sa...

Jamen det förstår jag att du är! Skönt att det inte blev värre än en ond arm. Tant får fortsätta att vara försiktig! ;)