lördag 1 augusti 2015

Jag bestämmer. Punkt.

Mat, lite gråt, springtur, med tunga ben efter PT'ns mördarpass, och sen var det mycket bättre.
Har bestämt mig för att jag är less på folk som inte behandlar mig som jag tycker att jag är värd att behandlas. Jag är värd mer, faktiskt. Och även om jag gillar att vara med honom, på flera sätt, så är det inte ok att aldrig höra av sig och nu inte ens svara på sms. Been there, done that, liksom. Nån jävla gång ska man väl lära sig.
Så jag accepterar att jag blir lite ledsen, eftersom jag faktiskt bryr mig, men bestämmer mig för att det inte ska få påverka mig eller förstöra min helg. För nu ska jag snart iväg och dricka frozen GT och lyssna på bra musik med trevliga människor. Imorrn ska jag träffa bästaste och hänga i solen (förhoppningsvis) och på måndag ska jag promenera med låtsasstorebror efter jobb och träning.

Grejen är att jag har ett jävligt bra liv, med sjysst innehåll och bra människor. Skulle visserligen vilja ha det där lilla extra, men i det stora hela har jag det bra. Och det är faktiskt jag som bestämmer hur jag ska må.

4 kommentarer:

Tears and pearls sa...

Tummen upp! KRAM!

Antoinette sa...

Tack!!! Kram!

Christel sa...

Mycket bra, stå upp för dig själv och nöj dig aldrig med mindre än du vill ha.

Antoinette sa...

Tack, jag behöver påminna mig (och bli påmind) om det ibland!