torsdag 1 januari 2015

Nytt

Jag börjar det nya året i soffan. Inte bakis, men lite lagom, behagligt seg.
Gårdagskvällen var trevlig. Ett ganska litet sammanhang med två gamla vänner, samt ett nytt par som jag inte träffat förut. Kanske inte några jag skulle hänga med, eller ens bli kompis med på Facebook, men helt ok sällskap för en kväll. Mat, musik, ost och choklad. Dry martini och champagne för mig, de andra körde mer öl och rött. Det underbara med bubblor är att jag håller mig på en perfekt nivå. Glad, pigg och sen lagom seg dagen efter. Strax innan tolvslaget begav vi oss ut för att fira på gatorna. Vi var inte ensamma. Det var rätt härligt att vara därute bland alla glada, fulla, nyktra, gamla, unga människor. Skåla i bubbel, titta på fyrverkerierna(och krutröken som la sig tungt över östra Södermalm efteråt), strosa tillbaka till lägenheten för lite mer ost och frågespel. En av kompisarna blev lite för dragen, sådär så han somnade i stolen och sådär att jag nog tycker lite synd om honom idag. Men det var oskyldigt.
Vid tre begav jag mig hemåt. På tunnelbanan fick jag en flört med en kille som satte sig bredvid mig och började prata. Tyvärr hände det när det bara var två stationer kvar och jag, som inte var helt snabb i tanken, kom inte på förrän jag gått av att han faktiskt såg rätt trevlig ut. Missad chans, kanske. Fast jag väljer att se det som en bra start på ett år som ska bli fyllt av mer sånt. 2014 var rätt fattigt på just det där.

Och jo, jag har en dejt på lördag...

Inga kommentarer: