måndag 12 januari 2015

en måndag, som de andra

Klockan ringer. Eller snarare, radion går på. Eller ännu snarare, min wake-up-lampa börjar lysa. Den gör det en halvtimme innan radion går på, lyser starkare och starkare ända tills det är dags att stiga upp. Oftast vaknar jag till när den just börjat glöda.

Dagen går, som måndagar gör. Jobbet är ganska lugnt idag, trots sjuka kollegor. Det rullar på. Efter jobbet stannar jag kvar, gör lite extratid, eftersom jag ändå väntar på yogapasset. Visst hade jag kunnat gå till gymmet, kört lite kondition, lyft lite. Men nej. Jag har saker att hinna med på jobbet också, så det passade bra.

Yoga. Ett av favoritpassen, med en av favoritledarna. Som avslutar med att säga att han nog inte kommer fortsätta ha det här passet, eftersom han skiljt sig och har barnen varannan vecka.

Jag åker hem. Trött i armar och rygg. Hungrig, jag har inte ätit sen 11. Väldigt glad att jag har fattigmanssoppa, av broccoli och potatis, i kylskåpet färdig att värmas. Jag äter, läser bloggar, tappar upp ett bad. Jag duschar aldrig på gymmet, föredrar min egen dusch och att få torka i lugn och ro.
Nu är jag ren. Insmord. Avsminkad. Ute regnar vintern bort. Sängen lockar med tjocka täcken och mjuka kuddar.
Snart är den här måndagen slut. Och så börjar det om.

Inga kommentarer: